19 mars 2013

Tyler The Creator Vs Mountain Dew

                     

REKLAMSPANING. Bara ett par månader tillbaks i tiden var det en omöjlighet att gå in på Tumblr och inte bli fullkomligt överröst av bilder på Odd Futures frontman Tyler The Creator.

Nu har den skojfriske artisten tillfälligt släppt nätet ur sitt järngrepp. Snart landar dock hans andra album och då räknar jag kallt med att Tumblr än en gång översvämmas av bakochframvända Supreme-kepsar och lustiga grimaser.

Men, vi som sitter med svår knasighetsabstinens och bara måste ha en dos Tyler, NU! vad tänker du att vi ska göra fram tills dess, ropar någon.

Andas, lugna ned er och vänta en sekund.

Jag har nämligen en – ack så liten – dos Tyler att stilla er hunger med. Utöver musiken så jobbar han nämligen med alltifrån kläder till video. Senaste projektet är en reklamfilm för amerikanska läskedrycken Mountain Dew.

Tyler regisserar och spelar sitt alter ego: Felicia The Goat. Resultatet? Dra igång videon och bedöm själva. Själv vet jag inte på vilket ben jag ska stå, det är ju verkligen inget speciellt, men det är Tyler och jag gissar att det räcker väldigt långt för många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar