26 mars 2013

Ratking – Piece Of Shit


ÖRONGODIS. New York-trion Ratking låter helt rätt i mina öron, så därför är det alltid med viss spänning jag lyssnar på en ny låt eller ser en ny video.
Holländske filmmakaren Ari Marcopoulos – som jag inte vet alls mycket om, men definitivt blivit nyfiken på – har filmat killarna i deras replokal. I den resulterande filmen, går de loss med en live version av "Piece Of Shit" från förra årets EP wiki93(som finns på till exempel Spotify, lyssna!).

Jag gillar verkligen den svartvita lite gryniga estetiken och jag gillar verkligen låten. Vi kan helt enkelt sammanfatta med att jag verkligen gillar det här!

Ratking håller precis på att spela in deras debutalbum och ska snart i väg på USA-turné, så det blir säkert mer om dem inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar